Huis verkopen? Denk aan je verkoopstyling

Verkoopstyling voor verkoop huis

Verkoopstyling waar moet je op letten?

Hoe kunnen we tegenwoordig onze woning snel verkopen? Het antwoord hierop is eenvoudig: schakel een verkoopstylist in. Wanneer je de hulp van zo’n deskundige inroept, is de kans op succes erg groot. Het mooie is dat gestileerde woningen meestal de helft korter te koop staan en tot 15 procent meer opleveren dan niet-gestileerde woningen. Een kleine investering in verkoopstyling blijkt bovendien meer effect te hebben dan het verlagen van de vraagprijs. Een verkoopstylist verdient zichzelf dus razendsnel terug! Deze aanpak heeft in VS en Engeland al jaren zijn vruchten afgeworpen. Er worden hier bijna geen woningen meer verkocht zonder dat er een stylist aan te pas is gekomen. Tegenwoordig raakt ook Nederland steeds meer in de ban. Maar waar moet je nu op letten als je huis te koop staa? Verkoopstyling natuurlijk!



Tips voor een snelle verkoop van uw huis

Zorg dat uw huis schoon is en lekker ruikt. Geen overbodige meubels “less is more”. Gebruik neutrale lichte kleuren voor de muren liefst wit tinten. Maak dat het aanrecht opgeruimd is. Mooi opgemaakte bedden. Neem even zelf de tijd om uw huis door te lopen, en kijk door de ogen van een ander.

Dit zijn de beste tips voor de verkoop van uw huis!

Hoe je je huis kunt stylen voor een snelle verkoop en een betere prijs
huis styling wordt steeds populairder omdat verkopers en makelaars beroep doen op professionele stylisten om de kansen te vergroten om een ​​woning te verkopen en de hoogst mogelijke verkoopprijs te behalen.



Iedereen kan de verkoopkansen van elk huis verbeteren van luxe tot budget. “Eens was het alleen gereserveerd voor luxe villa’s, maar nu stijlen we over het algemeen Makelaars in onroerend goed zijn tegenwoordig ook erg pro-styling omdat het de interesse in het onroerend goed verhoogt, waardoor ze gemakkelijker kunnen verkopen terwijl ze een hogere prijs voor hun klant realiseren. Het is echt een win-win voor alle betrokkenen. “

Tips verkoopstyling

1. Opruimen

Het afstemmen van dingen en het vereenvoudigen van de ruimte maakt een wereld van verschil en wordt vaak onderschat, zelfs de personalisering van een ruimte en het verwijderen van familiefoto’s kan helpen. Maak je huis sprankelend schoon. Van glanzende vloeren en glimmende ramen tot aan een schone aanrecht en geschrobde voegen, elk oppervlak moet glinsteren. Dit is de gemakkelijkste (nou ja, misschien niet de gemakkelijkste , maar zeker de goedkoopste) manier om je huis te helpen zijn beste beentje voor te zetten. Misschien wil je professionals inhuren om een ​​aantal van de echt moeilijke dingen te doen, vooral als je een groot huis hebt. Niet beknibbelen , deze stap is de sleutel! Ruim alle rommel op. Als je serieus bent over het organiseren van je huis, moet alle rommel verdwijnen , einde verhaal. Het is niet gemakkelijk en het kan zelfs nodig zijn tijdelijk gebruik te maken van een externe opslag (of de garage van een familielid, maar het is de moeite waard. Schone en heldere oppervlakken, vloeren en kasten bieden meer ruimte in de ogen van potentiële kopers, dus reinig alles wat onnodig of lelijk is.
Maar het is mijn stijl! Raad eens? Het is misschien niet de stijl van degenen die een huis in uw buurt willen kopen. Dus zelfs als je een geweldige vintage chique uitstraling hebt, zet het dan niet in om mensen aan te spreken. Je kunt je persoonlijke stijl weer in het spel brengen in je nieuwe huis. Zet vazen ​​met snijbloemen , een mand met verse boerenmarktproducten op het aanrecht of een kom citroenen naast de gootsteen.

2. Focus op belangrijke kamers

Focus op de belangrijkste kamers die voor internet moeten worden gefotografeerd, aangezien dit degenen zijn die de kopers helpen bij het kiezen van de eigenschappen die ze zullen inspecteren. De keuken is een zeer belangrijke ruimte en moet schoon en opgeruimd zijn met misschien alleen een koffiezetapparaat, een kom met groene appels of een klein kookboek.

3. Overweeg de verhoudingen

De kamers moeten goed geproportioneerd meubilair hebben dat past bij de grootte van de kamer en moet een centraal punt bevatten, of het nu een geweldige sofa, accentkussens of een kleurrijk interessant kunstwerk is. Overweeg ook uit welke hoek de foto’s worden genomen en laat de rugleuning van banken en stoelen niet zien.

4. Neutraliseer de ruimte

Een likje neutrale verf verfrist altijd een ruimte, zodat je kleurprachten kunt toevoegen door middel van kunst en decoratieve kussens die per seizoen kunnen worden veranderd. Kleur trekt de kopers emotioneel aan . Bijvoorbeeld zacht-blauw en grijs weet een ​​gevoel van ontspanning te creëren en helderdere sinaasappels en geel om de leefruimtes van energie te voorzien.

Opruimen is een van de elementen van verkoopstyling

5. Verse bloemen voor de overwinning

Vooral voor fotografische doeleinden. Groen of bloemen voegt frisheid toe aan een ruimte en geeft een grotere impact op fotografie. Gebruik groen om de inrichting van het huis te verbeteren en om de kamers te verbinden met de tuin of de buitenruimte.

6. Herschik uw meubels.

In de woonkamer werken symmetrische opstellingen meestal goed. Trek uw meubels van de muur en gebruik paren (van banken, stoelen , lampen) om een ​​uitnodigend geheel te creëren.
Kies geavanceerde neutrale kleuren. Nu is niet het moment om te experimenteren met dat “leuke” uitziende limegroen. Maar dat betekent niet dat je ook helemaal wit moet gaan. Rijke middentoon-neutrale kleuren zoals mokka en ‘grijs’ creëren een verfijnde achtergrond waardoor alles er beter uitziet.

Verkoopstyling hou het neutraal

7.Maak een neutrale slaapkamer, vrij van persoonlijke spullen en rommel.

Je kunt niet fout gaan met schoon, fris beddengoed, smaakvolle kunstwerken en een deken dichtgevouwen aan de voet van het bed.
Open de kasten! Open huis bezoekers zullen in je kasten kijken. Kastruimte kan een verkooppunt zijn voor kopers, dus toon die van u tot hun recht door overtollige dingen eruit te halen. Nogmaals, dit is erg belangrijk, dus zelfs als je een paar vakken ergens anders moet opslaan, is het de moeite waard. Streef naar 20 tot 30 procent open ruimte in elke kast om de indruk van ruimtelijkheid te geven.

8. Ruim speelgoed op.

Natuurlijk zullen er gezinnen met kinderen naar je huis kijken, maar alleen omdat ze kinderen hebben, betekent niet dat ze overal ter wereld speelgoed willen zien rond dwarrelen. Wanneer mensen op huizenjacht zijn, stellen ze zich een nieuwe start voor. Laat hen zien dat het in dit huis mogelijk is om een prachtig georganiseerde kinderkamer te hebben, en ze kunnen worden beïnvloed.

Verkoopstyling ruim speelgoed op

9. Gebruik “extra” kamers verstandig.

Als je een logeerkamer hebt gebruikt als een stortplaats voor vreemde meubels en dozen met rommel, is het tijd om echt op te ruimen. Elke kamer moet een duidelijk omschreven doel hebben, dus bedenk wat potentiële kopers hier graag zouden willen zien. Een kantoor? Een logeerkamer? Nog een kinderkamer? Of je nu goedkoop meubilair koopt, ze huurt of van vrienden leent, het maken van een echte kamer in een rommelkamer zal een grote beloning zijn.

Verkoopstyling ruim persoonlijke spullen op

10. Gebruik alleen perfecte persoonlijke accenten.

Vooral in de badkamer is het belangrijk dat alles wat bezoekers te zien krijgen, onberispelijk is. Als je een prachtige donzige witte badjas hebt, kan het hangen aan een decoratieve haak op de deur een aantrekkelijk accent zijn, maar als je badjas meer een nubby blauwe bloemenvariant is, kun je deze beter wegstoppen. Kijk naar elk detail met het oog van een bezoeker, stukjes zeep moeten fris en schoon zijn, handdoeken brandschoon, het afval altijd geleegd (je snapt het wel).

11.Verleid mensen om het hele huis te verkennen.

Door iets te plaatsen dat de aandacht trekt aan de bovenkant van de trap, in gangen of in hoeken, kunt u nieuwsgierigheid opwekken en potentiële kopers geïnteresseerd houden tijdens een hele rondleiding door het huis. Een kunstwerk , een geschilderde accentmuur, een stoel bij het raam, een vaas met bloemen , een hanglamp of zelfs een klein, kleurrijk tapijt kunnen allemaal werken om de aandacht te trekken .

Verkoopstyling, laat mensen het hele huis verkennen

12.Laat zien hoe u onhandige gebieden kunt gebruiken.

Als je ergens in je huis een kamer onder een trap of een hoekje of een nis hebt , probeer dan een unieke manier te vinden om het te laten zien. Door een kleine werkplek, een thuiscommandocentrum met een bulletinboard of ingebouwde stellingen in te stellen, wordt je lastige plek een ander verkoopargument.

13.Pas op voor huisstof en geuren.

Echt, dit kan een groot issue zijn! Als u huisdieren heeft, zorg dan dat alle tapijten met stoom worden gereinigd en wees extra alert op het stofzuigen en wassen van oppervlakken. Zorg er ook voor dat je je geliefde huisdierenspeeltjes en hondenbotjes verborgen houdt wanneer tours gepland zijn. Honden bezitters ruiken vaak hun hond niet meer, maar mensen die net binnenkomen ruiken het zeer sterk. Zorg dat er een fijne lucht van vanille, of net vers gezette koffie in uw huis hangt.

12.pak de buitenkant ook aan 

Zelfs als je maar een kleine vierkante meter balkon hebt, maak het dan af met een leuke koffietafel en stoelen, een vrolijk tafelkleed en zelfs een klein bakje schotels of een vaas met bloemen. Wanneer mensen naar deze scène kijken, zullen ze niet “klein” denken, ze zullen denken: “Wat een charmante plek om te ontbijten!” Zorg ervoor dat uw tuin in de zomer in een prachtige conditie is en dat alle extra functies die u hebt, zoals een zwembad of een vuurplaats , schoongemaakt en klaar voor gebruik zijn. Profiteer van de gezellige sfeer van het seizoen in de herfst en de winter, door een vuur in de open haard te maken, en een appeltaart in de oven te hebben staan.

Besteed je verkoopstyling uit, je verdient het terug bij de verkoop.

Verkoopstylisten

Accent in huis

Wilt u de verkoopkansen van uw woning vergroten? Een snellere verkoop tegen de beste prijs realiseren? Het sleutelwoord hiervoor is ‘presentatie’. Accent in Huis heeft zich gespecialiseerd in optimale presentatie van onroerend goed. Zowel particulieren, makelaars en projectontwikkelaars maken gebruik van onze diensten. Zorg voor een geweldige eerste indruk en trek kijkers over de streep.

Ge-woonadvies

U wilt uw huis zo snel mogelijk verkopen. Verkoopstyling is uw huis zodanig presenteren dat het voor een breed publiek aantrekkelijk is. In Nederland is verkoopstyling bekend door de programma’s van “de huisdokter”en “de TV-makelaar” Uit recent onderzoek van House of KIKI is gebleken dat 70% van de huizen die langer dan 1,5 jaar te koop staan, binnen 3 maanden worden verkocht na verkoopstyling. Brabant

Inzicht woonadvies

Verkoopstyling is een bijzonder effectieve manier om te zorgen voor een optimale presentatie. Een verkoopstylist bekijkt uw huis kritisch en objectief en laat uw woning er zo aantrekkelijk mogelijk uitzien voor een groot publiek. Gelderland

Interieurstyling

In2style

ontwerpt en realiseert interieurs voor particulieren en bedrijven. Wij zorgen voor de balans in persoonlijkheid, functionaliteit en stijl en maken van elke ruimte een optimale plek om te wonen of te werken. Een interieuradvies is mogelijk voor elke ruimte, van restylen, een kleine of grote verbouwing tot complete nieuwbouw.

Accent in huis Interieurstyling

Er is niets zo persoonlijk als wonen. Een plek waar je thuis komt. Waar even niets moet, maar alles mag. Een plek creëren waar u zich thuis voelt is echter niet altijd even gemakkelijk. Accent in Huis helpt u hierbij. Door restyling van uw interieur maken we samen van uw huis een thuis. Een plek om tot rust te komen of juist inspiratie te krijgen.

opleiding homestyling

Cursus opleiding verkoopstylist

Stylingconceptsgroup.nl

5-daagse LNV Verkoopstylist5-daagse intensieve praktijkgerichte opleiding aan het oudste TrainingsCentrum Verkoopstyling en Woningpresentatie in de Benelux.
Theorie- en praktijklessen door ervaren trainers en coaches. Na certificering opname in het grootste netwerk van verkoopstylisten in de Benelux.

House of KIKI Opleiding Verkoopstyling

House of KIKI (sinds 2007) is een erkend opleidingscentrum in verkoopstyling, verzorgd door specialisten in verkoopstyling, makelaardij, marketing, woningfotografie en binnenhuisarchitectuur en biedt de volgende professionele opleidingen aan:

3D planners

Online styling tips

Wonen online

dé woonsite die je informeert over wonen en het inrichten van bijvoorbeeld de badkamer, keuken, slaapkamer en de tuin. Daarnaast vind hier handige interieurtips, de laatste woontrends en alles op het gebied van vloeren, sfeerhaarden & verbouwen.

Wooncoaching

Alles over wonen interieur styling verkoop van huis. Hier vindt je goede tips voor je styling en verkoopstyling van je huis.

Plaats een reactie

Geef een reactie