Reclame maken voor je bedrijf, 5 manieren

Reclame maken voor je bedrijf, 5 manieren

Een niet weg te denken gedeelte van het ondernemen is reclame maken voor je onderneming. Als zzp’er begin je ermee en het wordt alleen maar belangrijker naarmate je groter wordt. Het is belangrijk om naamsbekendheid te krijgen onder klanten, zodat er meer klanten komen die jouw producten of diensten zullen kopen. Er zijn in dit tijdperk van zowel tastbare als digitale mogelijkheden, oneindig veel middelen die je kunt inzetten om jouw bedrijf te promoten. Hier zijn vijf originele manieren die jou op weg kunnen helpen met het promoten van jouw onderneming. Let’s go!

Optie #1: Maak een eigen website

Ben jij net begonnen als zzp’er en heb je nog geen website? Een goede website is de basis voor internetreclame en het is dus belangrijk dat die er goed uitziet. Je kunt voor een paar tientjes per jaar al een goede domeinnaam huren en een abonnement op een online-programma waar je zelf een website kan maken is tegenwoordig ook niet duur meer. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het website maken uit te besteden: dat is vaak wat duurder, maar het resultaat zal je zeker blij maken.

Optie #2: Zorg dat jouw website wordt bekeken

Als je eenmaal een website hebt, is het natuurlijk belangrijk dat er zo veel mogelijk bezoekers naar toekomen. Meestal geldt dat hoe meer mensen er naar je website toekomen, hoe meer klanten je uiteindelijk onderaan de streep overhoudt. Er zijn verschillende manieren om je website populair te laten worden. Denk aan het spelen met sleutelwoorden met bijvoorbeeld SEO, maar je kunt ook gebruik maken van Google Adwords: een programma waarmee je jouw website kunt promoten via de zoekmachine. Er zijn ook bedrijven die dit voor jou kunnen doen, zodat jij je helemaal kan richten op jouw niche in de markt.

Optie #3: Maak gebruik van de data van klanten

Het is heel slim om alle klanten die jouw winkel of bedrijf bezoeken een account aan te laten maken of zich in te laten schrijven voor een nieuwsbrief. Dat zijn twee manieren om aan het emailadres van een klant te komen. Er zijn overigens nog veel meer manieren om massaal de e-mailadressen van klanten te weten te krijgen. Die e-mailadressen kun je vervolgens weer gebruiken om een gerichte e-mail strategie uit te voeren.

Optie #4: Maak gebruik van sociale media

Hoewel het tegenwoordig niet helemaal meer in is om een advertentie via Facebook te promoten, is sociale media in het algemeen nog steeds erg relevant. Je kunt een boek bijvoorbeeld goed promoten via Twitter – toch een plek voor wat meer hoogopgeleiden – en een nieuwe sportschoen soort die jij hebt ontworpen kan je weer beter op het jeugdige TikTok promoten. Mogelijk kan dit echter veel geld kosten, dus weet wat je doet. Weet je niet wat je doet, besteedt het dan uit!

Optie #5: Influencers en video’s

Ook al weet je niet wat een influencer is, je kent er vast wel een. Een influencer is iemand die een belangrijke groep aan volgers heeft op YouTube of sociale media. Je kunt een influencer die past bij jouw doelgroep inhuren om een video op te nemen over jouw bedrijf of via zijn kanaal betaald reclame te doen.

Kortom, er zijn een hoop manieren om te beginnen met het maken van de beste reclame voor jouw onderneming. Veel succes!

 

Plaats een reactie

Geef een antwoord