Omdat de algoritmen van zoekmachines zo nu en dan worden bijgewerkt, kan het enigszins moeilijk zijn om zich aan een bepaalde techniek te houden. Ongetwijfeld zou het een grote fout zijn als je de SEO strategieën niet van tijd tot tijd bijwerkt , volgens de nieuwste normen van het algoritme van de zoekmachine.In het verleden waren er veel SEO strategieën die niet langer meer bruikbaar zijn. Als je zich aan deze strategieën blijft houden, kan dit zelfs de ranking van je website schaden. Dus, om ervoor te zorgen dat u geen fouten maakt, hebben we de nieuwste SEO tips voor 2019. Deze onderstaande tips kunnen je helpen om je website een betere positie te geven.
Beste SEO tips en trucs om een hoge ranking te krijgen
Maak een responsieve website
Voordat je een website maakt, moet je controleren of de website of blog responsive is of niet, omdat Google nooit een hoge ranking geeft aan blogs of websites die niet Mobile Responsive zijn.
Je kunt deze controleren door de mobielvriendelijke testsite van Google te bezoeken.
SEO-vriendelijke post-URL
Wat je ook publiceert, de URL moet SEO-vriendelijk zijn. Neem geen jaar of cijfers op in de URL. Het trefwoord dat je in je eigen bericht hebt geschreven, moet in de URL van je bericht staan. Als je op een blog post, vink dit dan zeker aan, want Blogger maakt zelf URL in Default aan, wat niet SEO-vriendelijk is. Na publicatie publiceer je alleen de SEO-vriendelijke URL.
Breadcrumbs
De nieuwe updates van Google hebben de rangschikking van websites met Breadcrumb Navigation verhoogd . Daarom moet je na de nieuwe update ook Breadcrumb Navigatie in je blog of website gebruiken.
Je moet een sjabloon of thema gebruiken met een Breadcrumb-navigatie. Als je een WordPress site hebt, kun je ookeen Breadcrumb Navigation Plugins installeren.
Artikellengte
Als je geïnteresseerd bent in het rangschikken van het keywoord met de concurrentie hoog op dat keywoord, dan moet je de lengte van het artikel vergroten, het artikel moet minimaal 2000 woorden bevatten.
Verbeter uw sitesnelheid
Hier is een SEO-truc die velen kennen, maar die nog niet zijn behandeld.
Het verbeteren van de laadtijden van websites kan een groot probleem zijn. Maar het is absoluut de tijd en energie waard.
Het kan niet alleen de zichtbaarheid van je website verbeteren, maar het zal zeker ook de gebruikerservaring verbeteren en het bouncepercentage verlagen.
Begin door naar GTmetrix te gaan om een rapport voor je website te laten uitvoeren.
Bouw aan kwaliteit links
Hoewel het zoekalgoritme van Google veel rangschikkingsfactoren bevat, zijn backlinks een van de belangrijkste.
Je herinnert je misschien al lang geleden dat backlinks zo bijzonder belangrijk waren, dat het spammen van links van lage kwaliteit daadwerkelijk bijdroeg aan het verbeteren van de ranglijst!
Maar die dagen zijn al lang voorbij. In 2019 moeten je inspanningen voor linkbuilding gericht zijn op kwaliteit boven kwantiteit.
- Optimaliseer de afbeelding
Optimaliseer de afbeelding
In elk van je berichten moet je minimaal één afbeelding gebruiken en deze moeten worden geoptimaliseerd.
Sluit video’s in
Als je een video op YouTube maakt, sluit je YouTube-video’s in je bericht in. Als je geen video maakt, sluit je een video in die gerelateerd is aan dat onderwerp, maar krijg wel toestemming van de eigenaar van die video. Anders kan het auteursrecht komen.
Gebruik de juiste koppen
Je hebt ook goede rankings in je blog met behulp van Headings. Gebruik H1 niet meer dan één keer in een artikel. Je kunt de H2-kop 3 tot 5 keer gebruiken op basis van de lengte van je artikel. Gebruik ook een H3 in het artikel. Plaats 200 300 woorden tussen twee koppen.
Trefwoorden
Veel bloggers of website bouwers gebruiken vaak hetzelfde zoekwoord in hun artikel,
Als de zoekwoorddichtheid hoger is dan 3% in je bericht, kunnen Google of andere zoekmachines je site in de spamlijst plaatsen. zoekwoorddichtheid heeft een directe betekenis voor hoe vaak je zoekwoord in het artikel is verschenen. Als je artikel 100 woorden bevat, kunt je het zoekwoord maximaal 3 keer gebruiken. Laat de zoekwoorddichtheid niet tussen 2-2,5% en hoger dan 3% liggen.
Domeinleeftijd
Als je zojuist een nieuw domein hebt gekocht, en je denkt dat u je je blog hoog gerangschikt krijgt. Dus dat is niet echt mogelijk.
Om goed te scoren moet je domein minimaal 6 maanden tot 1 jaar oud zijn.
Links verbinden
Linken naar andere berichten van je eigen blog of website in je nieuwe bericht wordt interlinking genoemd . Je moet al je berichten met elkaar verbonden houden.
Dit verhoogt de betrokkenheid van gebruikers en je bouncepercentage is ook laag, dus zorg ervoor dat je onderling koppelt. Jemoet ook minimaal één link in je bericht hebben.
Zoekwoorden onderzoek optimalisatie
Zoekwoordonderzoek is een SEO-tactiek die (gelukkig) in de loop der jaren niet veel is veranderd en waarschijnlijk een van de belangrijkste blijft om goed te doen.Het is een noodzakelijke voorwaarde voor succes in linkbuilding , on-page SEO en contentmarketing . Eerlijk gezegd, als je online zaken gaat doen, moet je trefwoordonderzoek in enige hoedanigheid opnemen. Zoekwoorden onderzoek
Voice Search gebruiken
Je ziet dat steeds meer mensen de laatste tijd via hun mobiele apparaten spraakgestuurd zoeken. Deze trend blijft de markt raken omdat steeds meer mensen dit gebruiken als hun ideale en snelle bron van zoekopdrachten. Als eigenaar van een website moet je ervoor zorgen dat alle webpagina’s de topzoekwoorden hebben die kunnen worden bijgehouden wanneer gebruikers tijdens een spraakopdracht naar een zin zoeken. Het resulteert automatisch in het afdekken van alle belangrijke aspecten van je website.
HTTPS wint van HTTP
Volgens de Google updates zullen websites met HTTPS hoger scoren.. Het gebruik van deze SEO-trend leidt tot veilige, beveiligde en verminderde virusrisico’s.Dit soort transformatie van HTTP naar HTTPS maakt de websites meer geoptimaliseerd om een hogere ranking te krijgen op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines.
AMP wordt de populairste trend
In dit jaar of het komende jaar staat de AMP-techniek bovenaan omdat websites hierdoor de functionaliteit sneller in browsers kunnen laden.
In de toekomst zal AMP worden beschouwd als de rangschikkingsfactor omdat hierdoor alle pagina’s sneller toegankelijk zijn. Snellere pagina’s zorgen voor een betere gebruikersverhouding..